De universiteit - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu De universiteit - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu

De universiteit

Door: faline

Blijf op de hoogte en volg Catherine

09 April 2009 | Zuid-Korea, Seoel

Halloo iedereen

Een beetje vroeger dan gewoonlijk ( en waarschijnlijk voor jullie nog zeer vroeg, maar hier is het al middag)

Vandaag hebben we het een beetje rustig aan gedaan.
Professor Hahn heeft vandaag een dagje 'vrij' en daarom trekken we vandaag op met Kyung nang en haar vrienden.

Momenteel zit ik met jihoon jun (een vriend van Kyung nang) in de bibliotheek van de universiteit.

We hebben luch gehad in de universiteit en toen hebben we een bezoek gebracht aan het 'baduk department'
Dat was heel interessant, ze hebben het baduk museum voor ons opengedaan enzo.
Bas en ik hebben ook eventjes baduk mogen spelen in een van de lokalen ( zij dat het dan enkel voor de foto was en bas me oplegde welke zetten ik moest spelen. Zodat er toch een mooie partij op het bord lag *rolt met de ogen* :))
We hebben ook kennisgemaakt met een professor aan de universiteit. En een Duitse medewerkster heeft ons met ons een toertje gemaakt doorheen de prachtige tuinen van de universiteit.
Het is echt een mooi seizoen om te komen, alles staat in bloei!

Bas en Kim ( een leerling van prof. Hahn) zijn nu naar de IBA (international baduk association)
En ik blijf hier met Jihoon jun wachten op Kyung nang ( zij heeft nog les tot 17u)
Nadien gaan wij naar Insadong (nog wat verder shoppen)

Nog geen schoenen gekocht, ik weet het... dat klinkt heel raar, maar de schoenen zijn hier niet zo mooi. een beetje te kitscherig met zo pomponnen op ofzo...

Weet je waar Koreanen ook goed in zijn?
In bellen... Oh my god.. die worden om de 5 minuten gebeld door weet ik veel wie allemaal. als ze een vraag hebben, direct bellen.
Ook wanneer ze met de auto aan het rijden zijn.
Echt wel grappig.
Als je hier naar een gsm belt, dan hoor je ook geen toon maar gewoon een liedje dat ze kunnen instellen.
Echt grappig.

Ze hebben hier ook interactieve straatverlichting.
Dat was super. De lichtpaal dient ook als computerspel (je kan dus gewoon midden in de stad zo een computerspelletje spelen) en als fototoestel.
We hebben al eens zo een foto genomen met een paar studenten van prof. Hahn, maar die was mislukt.
Daarom gaan we morgen na de baduk lesson terug om een nieuwe foto...
Je kan die foto gewoon laten opsturen naar je email. Dus het is gratis ook
echt keileuk

Morgen gaan we naar verschillende tempels en paleizen kijken
en dan 's avonds naar de Baduk lesson van prof. Hahn.

De vermoeidheid is al veel beter (bij mij toch, bas heeft nog steeds last met het uurverschil en het drukke schema)
Maar het is echt superleuk.
En ik heb al enkele cadeau'tjes gekocht:}
(ook voor mezelf:p)

Koreanen zijn ook zeer gastvrije mensen. We hebben bijna nog geen enkele keer ons eten moeten betalen.
Telkens wanneer we willen is er ons iemand voor.
Ook de taxi en bus enzo moeten we niet betalen.
Maar ze hebben hier echt ongelooflijk wijze buskaarten. In de vorm van hello kitty. IK ga er me toch eentje aanschaffen denk ik;)

Ik denk niet dat ik vanavond nog online zal komen dus morgen vertel ik jullie wel meer over mijn tripje naar Insadong.
Ik ben gisteren al naar Insadong geweest met prof. Hahn, maar nu gaan we nog een keer om te shoppen:)

groetjes aan iedereen

  • 13 April 2009 - 17:58

    Riet:

    Als't maar shoppen is :P
    Leuk kado'tje voor mij? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Korea

Recente Reisverslagen:

15 April 2009

laatste dagen

10 April 2009

Paleis

09 April 2009

De universiteit

09 April 2009

Vandaag

08 April 2009

Eerste dagen hier
Catherine

Actief sinds 01 Maart 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10935

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 21 Maart 2016

Sri Lanka en Singapore

30 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Oostkust Amerika

05 April 2009 - 16 April 2009

Korea

Landen bezocht: