De vlucht - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Catherine

03 Maart 2016 | Duitsland, Düsseldorf

Na de douane heb ik nog vlug even een opblaaskussentje en verduisteringsbril gekocht, om te kunnen slapen in het vliegtuig. Ons vliegtuig was gearriveerd, jawel, de a380-800. Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, 2 dekken, (max) 853 passagiers, luxueuze inrichting, douches, tv's, etc... Wow! Ik wilde al jaren lang een keer met dit vliegtuig vliegen en nu komt het ervan :)

Terwijl we aan het wachten waren in de hal kwam de bemanning aan. Een onafgebroken stoet van dames en heren in emirates uniform. Het moeten er minstens 30 geweest zijn.

Het opstijgen ging soepel, ongelofelijk dat zo'n massa net zo goed de lucht in gaat als een sportvliegtuigje.

De vlucht was verder onopmerkelijk. Het eten was goed, de bediening vriendelijk en het onboard entertainment system leuk. Overigens, tot mijn grote verbazing was er in de categorie 'boardgames' daadwerkelijk een Go spel. Je kon het ook tegen mede-vluchtgenoten spelen, maar na een kwartier gewacht te hebben bleek dat geen van de 800 passagiers ook zin hadden in een potje :)

We landden om 00.10 in Dubai. Ik voelde een klein schokje en dacht goh een luchtzak, maar het bleek dat we al aan de grond stonden. Het ging zeer soepel.

Tags: vlucht, a380, go