Eerste dagen hier - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu Eerste dagen hier - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Catherine Verbrugge - WaarBenJij.nu

Eerste dagen hier

Door: faline

Blijf op de hoogte en volg Catherine

08 April 2009 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo iedereen,

Hier komt even een update van de laatste dagen. Te beginnen met de vliegreis.

We hebben er een tijdje over gedaan, maar we zijn er toch uiteindelijk geraakt: Seoul
Het zag er nochtans niet zo goed uit in Dusseldorf.
Bij de controle mocht ik mijn hoeveelheid - er toch wel verdacht uitziende - doosjes met chocolade eitjes gaan uitleggen.
Drie maal zijn ze door de scanner gegaan om dan toch uiteindelijk mee te mogen naar Korea!

Over de vlucht dusseldorf-helsinki kunnen we kort zijn: SAAI!
De vlucht Helsinki-Seoul daarentegen was super!
Je kon je gewoon niet vervelen, je kon er zelfs talen leren.

Toen we aangekomen waren in Seoul,zijn we met de limousine (niet zo luxueus als het klinkt) naar Bundang gegaan. Daar woont professor Hahn. Hij en zijn vrouw hebben zich voor de rest van de dag over ons ontfermd.( dat doen ze eigenlijk nog voor de rest van de vakantie ook)
We zijn gaan lunchen in een echt Koreaans restaurant. Jammer genoeg geen foto's maar het was wel de moeite waard.
In de namiddag zijn we Bundang (een voorstad van Seoul) gaan verkennen.
Er was daar een volledige buurt met allemaal koffiehuizen... wel 5straten vol koffiehuizen. heel apart maar wel gezellig.
We zijn ook in een parkje geweest, twas daar echt heel erg mooi.
Er waren mensen aan het go-en, en Bas mocht toen ook nog eens go-en in het park.

Nadien hebben we ons hotel opgezocht en kwam Kyung nang naar ons toe.
Het weerzien was heel leuk.
We zijn dan samen met haar, prof. Hahn en Mr. Kim (de hoteleigenaar) gaan eten.
Toen hebben we nog vlug even de badukuniversiteit bezocht ( echt vlug want het was al laat, maar we gaan een dagje mee mogen met kyung nang)

Vandaag (dinsdag) was het opnieuw een heel drukke dag maar wel een heel fijne!
We hebben het zuidelijke deel van Seoul bezocht en daar hebben we ook een bezoek gebracht aan een prive baduk school.
Interessant om dat eens te zien.
Bas heeft er gespeeld en heeft gewonnen!!
Deze avond zijn we naar de "engelse badukles" gegaan van prof. Hahn.
Zij geven engelse les aan go spelers die gehoopt hadden om professional te worden, maar daar niet in geslaagd zijn.
Zij willen hen nu engels leren zodat ze dan naar Europa kunnen komen om ons les te geven.
Bas en ik werden ook ingeschakeld.
Ik mocht met zo een groep van 9 personen aan een tafel gaan zitten en moest met hen communiceren in het engels... Dat was echt de moeite.. haha maar wel leuk:)
De spelers waren echt super en we zijn deze avond met enkele de stad in getrokken en iets gegeten enzo...

Morgen wordt het alweer een drukke dag en gaan we Seoul (h et andere gedeelte) gaan bezoeken met prof Hahn.
En nadien komen Kyung nang en enkele anderen naar Seoul om daar nog wat dingen te bezichtigen.

Jullie horen het al, ons programma is goed gevuld.
Vrijdag komt young soon lesgeven in het engelse badukclubje van prof. Hahn en zaterdag gaan we met dat groepje op baduk kamp.
Dat is ergens op het platteland, en daar gaan we ook een eeuwenoude tempel bezoeken...

Enfin dit keer een heel erg lang verslag en het is hier nu al 1:17 pm dus ik ga jullie laten

Groetjes!!!

• 08 April 2009 - 08:08

Davy:

Hey Cath,
    klikt allemaal super leuk als ik het hier zo lees :D

Een aantal foto's zouden het nog wat visueler maken voor ons om te volgen (hint :p)

Veel plezier nog ginder!

grzt
    DAVY

• 08 April 2009 - 13:43

Anke:

Hey Cathje, klinkt inderdaad heel goed. Ondertussen heb je zo ook al een paar antwoorden gegeven op vragen uit mijn mail :-) hihi, geniet ervan hé meid! En nu nog de fotootjes... :-) Groetjes, Anke en de kleine buikbewoonster